sunnuntai 8. joulukuuta 2013

"Kiire"

Olen tänään: juonut verkkaisesti sunnuntaiaamukahvit, käynyt lenkillä, tehnyt kaksi kertaa ruokaa, pessyt kaksi koneellista pyykkiä, käynyt ruokakaupassa, tehnyt jouluostoksia, ollut pulkkailemassa, juonut glögiä, pakannut isi Pöön varusteet ensi viikolle, reerannut kotia, sytytellyt kynttilöitä, kirjoitellut ajatuksia muistiin...

MUTTA EN OLE OLLU YHTÄÄN KIIREINEN. MINULLA EI OLE OLLUT KIIRE MIHINKÄÄN. EN OLE TEHNYT MITÄÄN ASKARETTA KIIREELLÄ. Kiire saa usein tähän aikaan etuliitteen joulu. Joulukiireitä. Voi hyvänen aika! Miten Jouluun voi liittyä kiire? Eikö Joulu juuri ole sitä mihin vähiten kiire liittyy?

Inhoan kiirettä. Sanana. Asenteena. Käsitteenä. Olen päättänyt elää ilman. Minulla voi olla paljon tekemistä. Usein onkin ja nautin siitä. Olen hyvä organisoimaan. Osaan myös priorisoida. En siis kaipaa kiirettä. Kiire on stressaavaa. Kiireessä kulkee, kuin laput silmillä - näkemättä metsää puilta. 

Vaikka saatan näyttää siltä, että minulla on usein paljon tekemistä, nautin laiskottelusta. Olen oppinut kuuntelemaan hiljaisuutta. Kestämään tylsyyttä. Rakastamaan pysähtymistä.

Ehdin ja elän! Näen ja koen! Ja odotan Joulua :) 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti